Record Store Day 2015

debate, appreciation, interviews, reviews (events or releases), videos, radio shows
User avatar
RKM
Posts: 4742
Joined: Thu Dec 12, 2013 3:57 am

Record Store Day 2015

Post by RKM » Mon Mar 23, 2015 6:48 pm

bare man moaning about it on twitter

any good events going down/stuff worth buying?

this is only thing i think i'd buy
http://recordstoreday.co.uk/exclusive-p ... burma.aspx

bought the dbridge-true romance vip last year on a whim and that was 1 hunna % worth it
ImageImageImageImageImageImageImageImage

User avatar
Muncey
Posts: 6580
Joined: Tue Aug 09, 2011 6:30 pm
Location: Northants/Manchester

Re: Record Store Day 2015

Post by Muncey » Mon Mar 23, 2015 7:02 pm

Couple labels have said that due to all the stuff being pressed for RSD a lot of their releases/represses are being pushed back quite a bit.. couple months in some cases. Can see if from their point of view but it does happen on a yearly basis, can't be that hard to just prepare for it.

First time I won't be in Manchester for RSD so gunna look out for anything happening in London.. if anyone has any suggestions or decent shops to go to on that day I'm all ears!

Repress of this last year:



:P: :P: :P:

jrkhnds
Posts: 4180
Joined: Mon Jul 25, 2011 2:35 am
Location: Zurich / Basel

Re: Record Store Day 2015

Post by jrkhnds » Mon Mar 23, 2015 8:04 pm

^ fuuuuck how did I sleep on this :(
AxeD wrote:I dunno, there's some thoroughly unemployed people on this forum.
Soundcloud

Shum
Posts: 9851
Joined: Sun May 16, 2010 9:14 am

Re: Record Store Day 2015

Post by Shum » Tue Mar 24, 2015 3:21 am

RKM wrote:bought the dbridge-true romance vip last year on a whim and that was 1 hunna % worth it
it certainly was.

on my list:
ESG - The Moody EP,
Jah Wobble 10",
Khruangbin "History of Flight",
maybe the Oneohtrix bit,
and i'll take the reggae releases as I hear them, there are lots to hear.

not so many dance records this time around eh? or have they ALL been pushed back by pressing delays?

Riddles
Posts: 4819
Joined: Wed Jan 12, 2011 10:44 am
Location: Brighton

Re: Record Store Day 2015

Post by Riddles » Tue Mar 24, 2015 8:10 am

That Bowie 7" picture disc.
Image
soronery wrote:Too easy to sit behind a keyboard with a playlist of dubstep tunes on, arguing about the defintion of a word in relation to a sound.
All that melts away when the lights are down and the bass is up.

User avatar
Be-1ne
Posts: 2705
Joined: Sun Jan 20, 2008 8:51 am
Location: Burrminam
Contact:

Re: Record Store Day 2015

Post by Be-1ne » Tue Mar 24, 2015 8:13 am

the release list is painfully weak. looks like a load of reissues that you could basically go down the charity shop and pick up for a quid.
.com - Facebook - Twitter - Soundcloud - Juno Chart

Out Now ARE009 Digital (super ltd vinyl featuring my remix of Compa - Security)
Soundcloud

Riddles
Posts: 4819
Joined: Wed Jan 12, 2011 10:44 am
Location: Brighton

Re: Record Store Day 2015

Post by Riddles » Tue Mar 24, 2015 8:14 am

Be-1ne wrote:the release list is painfully weak. looks like a load of reissues that you could basically go down the charity shop and pick up for a quid.
yeah i find that with RSD a lot, and it usually fucks any record labels putting out anything in the next 3 months.
Image
soronery wrote:Too easy to sit behind a keyboard with a playlist of dubstep tunes on, arguing about the defintion of a word in relation to a sound.
All that melts away when the lights are down and the bass is up.

jrkhnds
Posts: 4180
Joined: Mon Jul 25, 2011 2:35 am
Location: Zurich / Basel

Re: Record Store Day 2015

Post by jrkhnds » Tue Mar 24, 2015 8:17 am

Reissues are the lion's share of today's vinyl sales. No surprises there.
AxeD wrote:I dunno, there's some thoroughly unemployed people on this forum.
Soundcloud

User avatar
baddis98
Posts: 2541
Joined: Tue Feb 22, 2011 11:45 pm

Re: Record Store Day 2015

Post by baddis98 » Tue Mar 24, 2015 12:05 pm

gonna check out that butterz release from flava d, royal t and dj q. also the spaceape record on hyperdub.
not gonna bother going to any shops though. last year everything was available online and i don't have any money for digging anyways.

User avatar
mIrReN
Posts: 5611
Joined: Wed Aug 04, 2010 7:22 pm
Location: Belgium, Bruges

Re: Record Store Day 2015

Post by mIrReN » Tue Mar 24, 2015 12:20 pm

Muncey wrote:Couple labels have said that due to all the stuff being pressed for RSD a lot of their releases/represses are being pushed back quite a bit.. couple months in some cases. Can see if from their point of view but it does happen on a yearly basis, can't be that hard to just prepare for it.
did you think this through? prepare in what way? why do they have to prepare not the labels who release on rsd and just drop more cash to get priority,,, do they have to sign/demand things after record store day from now on to not getdelays? don't the record makers instead of labels need to prepare? dunno easy thing to say that it can't be hard
"If your chest ain't rattlin it ain't happenin'" - DJ Pinch
"Move pples bodies and stimulate their minds"
we just ride the wave
Life sucks; Get used² it.

big up your mum

User avatar
MasterA
Posts: 733
Joined: Sun Aug 22, 2010 2:48 pm

Re: Record Store Day 2015

Post by MasterA » Tue Mar 24, 2015 1:38 pm

seems to have become a victim of its own success imo.

EDIT: just saw a Modestep release :lol: :lol: :lol: they're still about?

CreamLord
Posts: 3943
Joined: Wed Jan 09, 2013 5:55 pm
Location: Marshy farmland

Re: Record Store Day 2015

Post by CreamLord » Tue Mar 24, 2015 4:33 pm

Lol modestep
Image
m8son wrote:yh a bit of extra knob fiddling is ok
Anal A$ap....Keep living dat #PLUR life....To attempt to have intercourse with a hornet's nest is a very bad idea.... Swag
Instagram Soundcloud

User avatar
Muncey
Posts: 6580
Joined: Tue Aug 09, 2011 6:30 pm
Location: Northants/Manchester

Re: Record Store Day 2015

Post by Muncey » Tue Mar 24, 2015 6:27 pm

mIrReN wrote:
Muncey wrote:Couple labels have said that due to all the stuff being pressed for RSD a lot of their releases/represses are being pushed back quite a bit.. couple months in some cases. Can see if from their point of view but it does happen on a yearly basis, can't be that hard to just prepare for it.
did you think this through? prepare in what way? why do they have to prepare not the labels who release on rsd and just drop more cash to get priority,,, do they have to sign/demand things after record store day from now on to not getdelays? don't the record makers instead of labels need to prepare? dunno easy thing to say that it can't be hard
Yeah for small labels I guess its unavoidable and its more up to the producers getting music to the labels well in advance but for those labels with money and music available its just simple common sense to plan around RSD. Its the same day year in, year out.. any other business would plan ahead, people don't run ice cream vans during December for obvious reasons.

Some have moaned about delays from represses.. a repress can be put into operation at any time, if you're gunna do it and choose to put it into motion around the time pressing plants are getting all the RSD you can hardly moan about delays.

Just from a business stand point I don't see how RSD can be that much of a major issue. Fair enough, some labels don't have the money or storage to press up a number of releases and periodically release them over the "slow period" but if you do its hardly rocket science to work around it.

User avatar
mIrReN
Posts: 5611
Joined: Wed Aug 04, 2010 7:22 pm
Location: Belgium, Bruges

Re: Record Store Day 2015

Post by mIrReN » Tue Mar 24, 2015 7:18 pm

Muncey wrote: Yeah for small labels I guess its unavoidable and its more up to the producers getting music to the labels well in advance but for those labels with money and music available its just simple common sense to plan around RSD. Its the same day year in, year out.. any other business would plan ahead, people don't run ice cream vans during December for obvious reasons.

Some have moaned about delays from represses.. a repress can be put into operation at any time, if you're gunna do it and choose to put it into motion around the time pressing plants are getting all the RSD you can hardly moan about delays.

Just from a business stand point I don't see how RSD can be that much of a major issue. Fair enough, some labels don't have the money or storage to press up a number of releases and periodically release them over the "slow period" but if you do its hardly rocket science to work around it.
you're basically repeating what you've already said with the addition of the last sentence,, appearantly it must be rocket science since they still haven't figured it out

nice icecream analogy definitly the same thing
"If your chest ain't rattlin it ain't happenin'" - DJ Pinch
"Move pples bodies and stimulate their minds"
we just ride the wave
Life sucks; Get used² it.

big up your mum

User avatar
Muncey
Posts: 6580
Joined: Tue Aug 09, 2011 6:30 pm
Location: Northants/Manchester

Re: Record Store Day 2015

Post by Muncey » Tue Mar 24, 2015 7:25 pm

:roll:

Cheer up m8

User avatar
mIrReN
Posts: 5611
Joined: Wed Aug 04, 2010 7:22 pm
Location: Belgium, Bruges

Re: Record Store Day 2015

Post by mIrReN » Tue Mar 24, 2015 7:46 pm

no worries I'm not down or anything, just wondering what you're thinking and why you keep blaming labels who already had things ordered etc
"If your chest ain't rattlin it ain't happenin'" - DJ Pinch
"Move pples bodies and stimulate their minds"
we just ride the wave
Life sucks; Get used² it.

big up your mum

User avatar
RKM
Posts: 4742
Joined: Thu Dec 12, 2013 3:57 am

Re: Record Store Day 2015

Post by RKM » Tue Mar 24, 2015 7:53 pm

guys plz

ImageImageImageImageImageImageImageImage

User avatar
Muncey
Posts: 6580
Joined: Tue Aug 09, 2011 6:30 pm
Location: Northants/Manchester

Re: Record Store Day 2015

Post by Muncey » Tue Mar 24, 2015 8:04 pm

I'm not blaming labels I'm just saying I think its probably the case that its a small inconvenience. An inconvenience, so people will moan about it.. but a small enough one that they don't really wanna go to the effort of avoiding it. A couple weeks delay isn't really a major problem but if it is, imo, its not really a complicated problem to work around in future considering RSD occurs the same time every year.

Anyway, has there been a full list of stuff thats gunna get released yet?

User avatar
back_beat
Posts: 297
Joined: Fri Jun 04, 2010 1:39 pm

Re: Record Store Day 2015

Post by back_beat » Tue Mar 24, 2015 9:28 pm

cant wait to pick up the bowie catalogue again

User avatar
_cheef_
Posts: 1477
Joined: Sat Mar 20, 2010 4:25 pm
Location: FARGO!

Re: Record Store Day 2015

Post by _cheef_ » Tue Mar 24, 2015 9:58 pm

wouldn't mind that live phish release, but it's six records and I'm hearing it's $150! :?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests