Special Announcement: We have migrated to a new forum platform community.dsf.ninja. The old forum is locked, but it will remain open for reading. Read more.

oh dear! pendulum are going dubstep

debate, appreciation, interviews, reviews (events or releases), videos, radio shows

Postby pedro » Thu Jul 10, 2008 7:46 pm

pedro
 
Posts:
332
Joined:
Wed Oct 17, 2007 6:53 pm
Location:
Brighton

Postby armada » Thu Jul 10, 2008 8:01 pm

R.I.P. dubstep

FUCK PENDULUM! get out of here with that shit. said it was going to see release too.
User avatar
armada
 
Posts:
367
Joined:
Sun Jul 29, 2007 1:03 am
Location:
colorado

Postby von » Thu Jul 10, 2008 8:03 pm

:o

eD: Uno what, sounded alot better than i thought. Drum beat is cold.. not really feeling the wacky mids here, though.
Last edited by von on Thu Jul 10, 2008 8:05 pm, edited 1 time in total.
Secret Ninja


Minette - Temptation [Vonboyage Remix]
http://soundcloud.com/vonbwai/temptation-vonboyage-remix
Final cut uploaded / Feedback appreciated!

http://www.bassinvaders.org
User avatar
von
 
Posts:
2695
Joined:
Thu May 15, 2008 12:26 pm
Location:
SMH :: UK

Postby akema » Thu Jul 10, 2008 8:05 pm

Haha Von, your sig is classic!! :lol:
akema
 
Posts:
259
Joined:
Fri Nov 16, 2007 8:36 pm
Location:
Bristol

Postby |nipsy| » Thu Jul 10, 2008 8:06 pm

cnt make my mind up on this
Eardrum Resident
Raveology Resident
User avatar
|nipsy|
 
Posts:
420
Joined:
Tue Mar 25, 2008 10:16 pm
Location:
Walsall/Birmingham

Postby von » Thu Jul 10, 2008 8:06 pm

Akema wrote:Haha Von, your sig is classic!! :lol:


Haha, i felt gutted. She just left me hanging there.
Secret Ninja


Minette - Temptation [Vonboyage Remix]
http://soundcloud.com/vonbwai/temptation-vonboyage-remix
Final cut uploaded / Feedback appreciated!

http://www.bassinvaders.org
User avatar
von
 
Posts:
2695
Joined:
Thu May 15, 2008 12:26 pm
Location:
SMH :: UK

Postby pedro » Thu Jul 10, 2008 8:07 pm

I just think it's a shame that they are doing thier own remix of it, in whatever style they see fit and then just terming it (dubstep remix), which sadly could cause a lot of people to think it's a true representation of the sound

Im not at all surprised however
pedro
 
Posts:
332
Joined:
Wed Oct 17, 2007 6:53 pm
Location:
Brighton

Postby time » Thu Jul 10, 2008 8:08 pm

wtf is that shit
User avatar
time
 
Posts:
1823
Joined:
Sat Dec 08, 2007 1:13 pm
Location:
Bristol

Postby Be-1ne » Thu Jul 10, 2008 8:13 pm

proper shit that. sounds really preconceived. and to be honest all their tunes sound the same.
.com - Facebook - Twitter - Soundcloud - Juno Chart

Out Now ARE009 Digital (super ltd vinyl featuring my remix of Compa - Security)
http://soundcloud.com/area-recordings/be-1ne-dont-start-time-line
User avatar
Be-1ne
 
Posts:
2705
Joined:
Sun Jan 20, 2008 9:51 am
Location:
Burrminam

Postby von » Thu Jul 10, 2008 8:15 pm

pedro wrote:terming it (dubstep remix), which sadly could cause a lot of people to think it's a true representation of the sound


This is exactly what i was thinking.
Secret Ninja


Minette - Temptation [Vonboyage Remix]
http://soundcloud.com/vonbwai/temptation-vonboyage-remix
Final cut uploaded / Feedback appreciated!

http://www.bassinvaders.org
User avatar
von
 
Posts:
2695
Joined:
Thu May 15, 2008 12:26 pm
Location:
SMH :: UK

Postby section 8 » Thu Jul 10, 2008 8:17 pm

Be-1ne wrote:and to be honest all their tunes sound the same.


i disagree... go listen to "Sounds of Life" or "Still Grey" by them, doesn't sound anything their dancefloor stuff.
Soundcloud | Facebook

| Atlanta Dubstep | Gamma Audio | Gradient Audio | Sub Pressure | Abducted | Betamorph | Planet Terror |

http://soundcloud.com/section8atl/section-8-lost-inside-gradient-audio
User avatar
section 8
 
Posts:
883
Joined:
Mon Apr 09, 2007 2:02 am
Location:
Atlanta

Postby ory » Thu Jul 10, 2008 8:20 pm

Horrible.
User avatar
ory
 
Posts:
1429
Joined:
Sun Dec 17, 2006 3:50 pm

Postby von » Thu Jul 10, 2008 8:21 pm

section 8 wrote:
Be-1ne wrote:and to be honest all their tunes sound the same.


i disagree... go listen to "Sounds of Life" or "Still Grey" by them, doesn't sound anything their dancefloor stuff.


Those are two of my favourite tracks from Pendulum. Those and Streamline

Thats the style i loved them for. Also.. u cant really beat that halfstep intro for Slam :twisted:
Secret Ninja


Minette - Temptation [Vonboyage Remix]
http://soundcloud.com/vonbwai/temptation-vonboyage-remix
Final cut uploaded / Feedback appreciated!

http://www.bassinvaders.org
User avatar
von
 
Posts:
2695
Joined:
Thu May 15, 2008 12:26 pm
Location:
SMH :: UK

Postby haridas » Thu Jul 10, 2008 8:23 pm

they are the last thing this genre needs right now imo.
but to be fair drum and bass heads have had to put up with them for long enough

guess we could share their pain a little

oh shit now i sound like a pendulum fan
User avatar
haridas
 
Posts:
212
Joined:
Fri Apr 27, 2007 1:42 am
Location:
Watford/London

Postby bob crunkhouse » Thu Jul 10, 2008 8:28 pm

That was alright tbh.

I hate the new pendulum shit as much as the next sane person, but i still wouldn't write them off completely. Their still responsible for, Another Planet, The Vault, Trail of Sevens, Spiral. All big tunes.
Square Roots

Plastician, Tempa T, Joy Orbison @ Audio, Brighton - September 4th

The Field (Live) + Support @ Audio, Brighton - November 11th

DMZ in Brighton - Mala/Loefah/Pokes @ Audio, Brighton - November 13th
User avatar
bob crunkhouse
 
Posts:
2165
Joined:
Thu Aug 24, 2006 2:24 pm
Location:
Bwighton, Dirty South

Postby airtight » Thu Jul 10, 2008 8:29 pm

god, please make it stop.

pure garbage.
User avatar
airtight
 
Posts:
1114
Joined:
Thu Jan 26, 2006 11:37 pm
Location:
New Orleans

Postby slothrop » Thu Jul 10, 2008 8:30 pm

Haridas wrote:they are the last thing this genre needs right now imo.
but to be fair drum and bass heads have had to put up with them for long enough

guess we could share their pain a little

oh shit now i sound like a pendulum fan

One of these days I'm going to like most of the DnB scene again (instead of just a couple of corners of it) just because all the DnB producers that I don't like are going to have switched to doing dubstep instead.
slothrop
 
Posts:
2655
Joined:
Thu Aug 24, 2006 12:59 pm

Postby stenchman » Thu Jul 10, 2008 8:33 pm

i was expecting worse, still tho, cant condone pendulum round here, ill never be able to show my face again
User avatar
stenchman
 
Posts:
1184
Joined:
Wed May 16, 2007 12:56 am
Location:
Dutty Dover

Postby haridas » Thu Jul 10, 2008 8:33 pm

Slothrop wrote:
Haridas wrote:they are the last thing this genre needs right now imo.
but to be fair drum and bass heads have had to put up with them for long enough

guess we could share their pain a little

oh shit now i sound like a pendulum fan

One of these days I'm going to like most of the DnB scene again (instead of just a couple of corners of it) just because all the DnB producers that I don't like are going to have switched to doing dubstep instead.


yeah, then when they switch to making classical music, because its cool and in the
charts and our kids will be listening to it, we will be able to listen to dubstep again!
User avatar
haridas
 
Posts:
212
Joined:
Fri Apr 27, 2007 1:42 am
Location:
Watford/London

Postby press » Thu Jul 10, 2008 8:50 pm

better then i thought it would be, plenty of energy. walks that line between complete cheese and funky/catchy. id play it.
Shift./Onset/Requiem/Gamma/Paradise Lost/Sub Pressure/Gradient/WattHZ/2012/Rottun/Kursed/Betamorph
http://soundcloud.com/press_shift/sets/press-the-meridian-ep/
press
 
Posts:
1289
Joined:
Fri Mar 03, 2006 1:20 am
Location:
Seattle

This forum is locked. Continue the discussion by creating a new topic on The New Dubstep Forum.
Next

Return to General Discussion