Tech Itch is back

Off Topic (Everything besides dubstep)
Forum rules
Please read and follow this sub-forum's specific rules listed HERE, as well as our sitewide rules listed HERE.

Link to the Secret Ninja Sessions community ustream channel - info in this thread
deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Sun Nov 30, 2014 9:45 pm

some dubsteppers may remember his Ascension releases

or his dnb

The don of technical dnb is back

http://store.techitch.com/album/seed-of-design-ep

User avatar
goose
Posts: 728
Joined: Sun May 25, 2008 10:33 pm
Location: Earth

Re: Tech Itch is back

Post by goose » Sun Nov 30, 2014 9:59 pm



yeah, this was a personal

deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Re: Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Sun Nov 30, 2014 10:02 pm

goose wrote:

yeah, this was a personal

deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Re: Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Sun Nov 30, 2014 10:04 pm


User avatar
Harkat
Posts: 6375
Joined: Sat Jun 09, 2012 10:05 am
Location: GLASGOW

Re: Tech Itch is back

Post by Harkat » Sun Nov 30, 2014 10:23 pm

this ones the only one of his i know really
[+] Spoiler
its good tho

I reckon a lot of what signalrecon likes is owed to this dude right? Like dieselboy, spor and that stuff.
RKM wrote: when bae hands u the aux mixtape and your squad blunted 9/11 aye lmao

deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Re: Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Sun Nov 30, 2014 10:43 pm

Harkat wrote:this ones the only one of his i know really
[+] Spoiler
its good tho

I reckon a lot of what signalrecon likes is owed to this dude right? Like dieselboy, spor and that stuff.
indeed i want decoder to come back from pop music

User avatar
ultraspatial
Posts: 7818
Joined: Wed Sep 14, 2011 4:17 pm
Location: Bromania

Re: Tech Itch is back

Post by ultraspatial » Sun Nov 30, 2014 11:06 pm

tech itch been releasing new music for like 2 years now

and yeah a decoder comeback would be sick

User avatar
Doctor_Dave
Posts: 1067
Joined: Wed Mar 20, 2013 1:27 am

Re: Tech Itch is back

Post by Doctor_Dave » Mon Dec 01, 2014 1:24 am

Lol remember the twitter beef he had with Feed Me, good times.
dididub wrote:catch em ffs

deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Re: Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Mon Dec 01, 2014 8:55 am

ultraspatial wrote:tech itch been releasing new music for like 2 years now

and yeah a decoder comeback would be sick
really this is the first new stuff i heard from him sans some VIPs and stuff from his hard drive

User avatar
_ronzlo_
Posts: 1006
Joined: Wed Mar 19, 2014 7:29 pm

Re: Tech Itch is back

Post by _ronzlo_ » Mon Dec 01, 2014 1:33 pm

I think the last proper DnB show I went to before falling off the edge of the planet and turning into a g'rup was Tech Itch in this shitty little dank basement under a bar in the middle of what was then no-man's land in SF: there were like 25 people, and it felt like someone throwing a party in their mom's basement that could've been busted at any time. Danced my ass off - one of the highlights of my time in that scene. The gal that came with me was hot for me at the time but I wasn't into her, at least in some part due to her 'not getting it'. Non sequitur - she died a few years later.

Eventually the shows dried up for a good long while after that and dubstep was just getting rolling.

Nostalgia's a bittersweet whore.

Nice to hear the man again.
nowaysj wrote: ...But the chick's panties that you drop with a keytar, marry that B.


User avatar
hubb
Posts: 8823
Joined: Sun Oct 10, 2010 12:24 pm
Location: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Re: Tech Itch is back

Post by hubb » Mon Dec 01, 2014 2:43 pm

Doctor_Dave wrote:Lol remember the twitter beef he had with Feed Me, good times.
spor is generally considered a tnuc which goes in hand with releasing on mau5 trap.
OGLemon wrote:cowabunga dude

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-music-of-moby
fragments wrote:SWEEEEEEEEE!

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-t ... o-sweeeeee
Johnlenham wrote:evil euroland

deadly_habit
Posts: 22980
Joined: Tue Oct 24, 2006 3:41 am
Location: MURRICA

Re: Tech Itch is back

Post by deadly_habit » Mon Dec 01, 2014 3:03 pm

hubb wrote:
Doctor_Dave wrote:Lol remember the twitter beef he had with Feed Me, good times.
spor is generally considered a tnuc which goes in hand with releasing on mau5 trap.
every time i meet jon he was a nice (drunk) guy typical brit

User avatar
hubb
Posts: 8823
Joined: Sun Oct 10, 2010 12:24 pm
Location: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Re: Tech Itch is back

Post by hubb » Mon Dec 01, 2014 3:23 pm

thats nice
wasn't my intention to shit on him but i've heard the opposite from a lot of people

tbh tbh tbh

I'm always surprised at how how very common a terrible attitude is in that scene

I hope the long flight over means you get the people that give at least a tiny fuck..?
OGLemon wrote:cowabunga dude

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-music-of-moby
fragments wrote:SWEEEEEEEEE!

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-t ... o-sweeeeee
Johnlenham wrote:evil euroland

User avatar
RKM
Posts: 4742
Joined: Thu Dec 12, 2013 3:57 am

Re: Tech Itch is back

Post by RKM » Mon Dec 01, 2014 9:00 pm

listened to that john peel mix today, was ard
ImageImageImageImageImageImageImageImage

nousd
Posts: 8654
Joined: Tue Oct 16, 2007 2:22 am
Location: approaching the flux pavillion

Re: Tech Itch is back

Post by nousd » Fri Dec 05, 2014 1:28 pm

s'funny, remember him as liquid
I'll have to re-expose my ears.
{*}

User avatar
_cheef_
Posts: 1477
Joined: Sat Mar 20, 2010 4:25 pm
Location: FARGO!

Re: Tech Itch is back

Post by _cheef_ » Mon Dec 08, 2014 12:53 am

caught him a couple times in early 2000s; killer stuff.

jrkhnds
Posts: 4180
Joined: Mon Jul 25, 2011 2:35 am
Location: Zurich / Basel

Re: Tech Itch is back

Post by jrkhnds » Mon Dec 08, 2014 2:56 am

hubb wrote:thats nice
wasn't my intention to shit on him but i've heard the opposite from a lot of people

tbh tbh tbh

I'm always surprised at how how very common a terrible attitude is in that scene

I hope the long flight over means you get the people that give at least a tiny fuck..?
what scene? dnb? friendliest people on earth. never had a problem.
AxeD wrote:I dunno, there's some thoroughly unemployed people on this forum.
Soundcloud

User avatar
hubb
Posts: 8823
Joined: Sun Oct 10, 2010 12:24 pm
Location: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Re: Tech Itch is back

Post by hubb » Tue Dec 16, 2014 11:34 am

You have been lucky, because I wouldn't even say that it could have been me that was unlucky ... my experience is that it's a completely rotten scene. .. apart from a few guys like raiden who is a sweetheart and such a trooper..

maybe the newer minimal scene is better though.. different people etc


I dunno I do love dnb dont get me wrong..

I think and I dont know the number but I have had completely unreasonable dealings with at least five different lables and basically gave up on trying to make dnb. I've recently picked it up again though..
OGLemon wrote:cowabunga dude

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-music-of-moby
fragments wrote:SWEEEEEEEEE!

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-t ... o-sweeeeee
Johnlenham wrote:evil euroland

jrkhnds
Posts: 4180
Joined: Mon Jul 25, 2011 2:35 am
Location: Zurich / Basel

Re: Tech Itch is back

Post by jrkhnds » Tue Dec 16, 2014 12:24 pm

I don't know who you've een dealing with, but every artist we've had so far (off the top of my head; Amoss, Sam Binga & Redders, Optiv & BTK, Om Unit, Skeptical, Icicle, Enei, Ant TC1, Mefjus, Emperor, Survival, Spectrasoul, Benny Page, Break, Hybris, Octane & DLR, Cern...) has at the very least been friendly, cooperative and - with one exception - professional. some of these people I would now even consider friends.
AxeD wrote:I dunno, there's some thoroughly unemployed people on this forum.
Soundcloud

User avatar
hubb
Posts: 8823
Joined: Sun Oct 10, 2010 12:24 pm
Location: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Re: Tech Itch is back

Post by hubb » Tue Dec 16, 2014 2:19 pm

Yeah fair enough those guys hang around in what I would call the newer minimal dnb scene. It's probably around the time that came about that I was getting a little sick of it all, though especially dlr and octane and ulterior motive is imo some of the best stuff ever. Dispatch is cool

I talked a bit with one of the amoss guys and he's super nice... Andy maybe?
And Emperor ofcourse.
OGLemon wrote:cowabunga dude

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-music-of-moby
fragments wrote:SWEEEEEEEEE!

https://soundcloud.com/qloo/cowabunga-t ... o-sweeeeee
Johnlenham wrote:evil euroland

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests